
חשיפה לאחריות במסגרת ניהול משאבי אנוש (EPL) עולות ככל שארגונים מסתגלים למציאות חדשה של כוח אדם. החל מחובות חזרה למשרד וחוקים חדשים ועד לשימוש הגובר בבינה מלאכותית (AI) בגיוס וניהול ביצועים, מעסיקים מנווטים בנוף המשתנה במהירות, אשר מעמיד במבחן אפילו את צוותי משאבי אנוש ומשפטים המנוסים ביותר.
למעשה, 69% מאנשי המקצוע בתחום משאבי אנוש ומשפטים אמרו בדוח האחריות במסגרת נוהלי תעסוקה לשנת 2025 של QBE North America כי הארגון שלהם התמודד עם תביעה הקשורה לתעסוקה ויחסי עבודה בשנה האחרונה. וכ-42% צופים שמספר זה יגדל ב-12 החודשים הקרובים.
תקנות משתנות, החלטות בית משפט ומודעות מוגברת של עובדים מגדירים מחדש את האחריות במקום העבודה. סביבות טרום-מגפה לרוב אינן מתמודדות עם המציאות של עבודה היברידית, פיקוח דיגיטלי וקבלת החלטות אוטומטית. במקביל, סיכונים חדשים - החל מהטיה של בינה מלאכותית ופרטיות נתונים ועד סכסוכי שכר ושעות עבודה - מאלצים מעסיקים לאזן בין שינוי וחדשנות לבין ציות.
ככל שעלויות ההגנה עולות והתביעות הופכות מורכבות יותר, אפילו טעויות קלות עלולות לגרום השלכות גדולות מדי על הכספים, המורל והמוניטין של העסק. כדי להישאר צעד אחד קדימה בחשיפות המתפתחות, מעסיקים ומתווכים יכולים ליישם את ארבע האסטרטגיות הללו כדי לחזק את ההגנה על זכויות אדם (EPL) ולבנות חוסן.
התייחסו למדיניות תעסוקה כאל מסמכים חיים, לא כאל קבצים סטטיים.מקום העבודה מתפתח מהר יותר ממה שמדיניות התעסוקה יכולה לעמוד בקצב. חוקי מדינה חדשים בנושא חופשה בתשלום ושקיפות בבינה מלאכותית, יחד עם סטנדרטים משתנים, הרחיבו את מה שמוגדר כאפליה או נקמה. לקראת ובעקבות פסיקה של בית המשפט העליון, עובדים מאתגרים תוכניות גיוון, שוויון והכלה עם תביעות אפליה הפוכה, ויוצרים אי ודאות חדשה עבור מעסיקים שרק לפני מספר שנים היו תחת לחץ להוכיח שהם עושים מספיק. על פי מחקר של QBE 69% מהנשאלים בתחום משאבי אנוש ומשפט אמרו שהם מודאגים מתביעות או התדיינות משפטית הקשורות לתוכניות שוויון והכלה שלהם בשנה הקרובה.
טיפים: מעסיקים ירצו לבחון ולעדכן את מדיניות משאבי אנוש ותעסוקה לפחות פעם בשנה כדי לשקף את החוקים הנוכחיים, מבנה מקום העבודה והציפיות החברתיות. כולל הבטחה שיוזמות ותוכניות משאבי אנוש עומדות בדרישות שוויון הזדמנויות והגינות, ואישור כי ספרי הדרכה ונהלים של עובדים תואמים את המציאות של כוח העבודה כיום.
הפכו את התיעוד להרגל, לא למחשבה שלאחר מעשה.כאשר ביקורות ביצועים אינן מתועדות או צעדים משמעתיים מטופלים באופן לא רשמי, מעסיקים מאבדים את היכולת להדגים החלטות עסקיות לגיטימיות. חוסר ראיות זה יכול לגרום אפילו לפיטורים מוצדקים להיראות כהחלטה מפלה או נקמנית.
טיפים: קבעו נוהלי תיעוד עקביים בכל רמות הניהול כדי לסייע בצמצום פערים אלה. תעדו כל שיחת ביצועים, פעולה מתקנת ובקשה להתאמה באופן אובייקטיבי, ואחסנו את התיעוד בצורה מאובטחת. פעולה זו יוצרת תיעוד ברור ובר-הגנה התומך הן בהגינות העובדים והן בהגנה על הארגון.
בצעו ביקורת היכן וכיצד נעשה שימוש בבינה מלאכותית במשאבי אנוש.כלי בינה מלאכותית משנים את האופן שבו מעסיקים מגייסים ומעריכים ביצועי עובדים, אך הם גם מציגים חשיפות חדשות. עד 84% מהארגונים משתמשים כיום בבינה מלאכותית בפונקציות משאבי אנוש, ו-72% מודאגים מהסיכון. מכיוון שאלגוריתמים מאומנים לעתים קרובות על נתונים היסטוריים, הם יכולים לשכפל שלא במתכוון דפוסי אפליה, וליצור הפרות פוטנציאליות תחת Title VII וחוקי בינה מלאכותית חדשים ברמת המדינה.
טיפים: מעסיקים צריכים לבדוק כיצד נעשה שימוש בבינה מלאכותית בהחלטות גיוס וביצועים, להבטיח פיקוח אנושי נותר ולאמת שספקים יכולים להסביר כיצד הכלים שלהם נותנים המלצות. סקירת מדיניות טכנולוגיית משאבי אנוש עם כיסוי EPL קיים יכולה לסייע להבטיח שההגנה תעמוד בקצב החדשנות.
שלבו הכשרת עובדים עם אחריות.הכשרה היא אחד הכלים הפשוטים והיעילים ביותר להפחתת סיכון EPL, אך רק אם היא מתחזקת. דו"ח QBE זיהה את השימוש בבינה מלאכותית במשאבי אנוש (54%), פרטיות נתוני עובדים (47%) והטרדה ואפליה במקום העבודה (47%) כתחומים שבהם עובדים זקוקים לחינוך חזק יותר. גבו את ההכשרה עם מעקב כדי לשמר את השפעתה.
טיפים: על מעסיקים לתעד את השלמתה, להטיל אחריות על יישום עקבי של המנהלים ולרענן את התוכן באופן קבוע כדי לשקף תקנות חדשות ומציאות במקום העבודה. הטמעת הכשרת תאימות ואתיקה בפרקטיקות מנהיגות יומיומיות הופכת את החינוך למניעה.
התפתחות כיסוי EPL כדי להתאים לסיכון המתפתח הגנה על EPL לא צריכה להתחיל ולהסתיים בחידושים. ככל שסיכוני מקום העבודה מתפתחים, כך גם הכיסוי. התייחסות לביטוח EPL כחלק מאסטרטגיית ניהול סיכוני כוח אדם רחבה יותר מבטיחה שמדיניות, הכשרה ופיקוח טכנולוגי יעבדו יחד כדי להפחית את החשיפה. על ידי שמירה על קשר עם סוכנים וספקי שירותים לאורך כל השנה - לא רק במהלך משבר - מעסיקים יכולים לזהות פגיעויות חדשות.