ניהול סיכונים risk management לעסקים בחינת סיכונים תפעוליים, מעילות והונאות ומפת סיכונים

אנו חיים ועובדים בעולם אשר משתנה במהירות והופך להיות בלתי צפוי, בנוסף, מתקיימים שינויים בסביבה העסקית אשר נקבעים על ידי תהליכי גלובליזציה. העסקים והארגונים נדרשים להתמודד עם שינויים בהעדפות צרכנים (מחיר תחרותי, שירות איכותי, מודרניזציה וזמינות), כניסת טכנולוגיות חדשות שמתפתחות, שינויים דמוגרפיים בכוח העבודה וההון האנושי ופגעי טבע והשפעות מזג אוויר חריג, זאת בנוסף לדרישות מצד מחזיקי עניין מרכזיים (דיאלוג משותף, פרואקטיביות, מאמץ לשמור על המוניטין, תפיסת קיימות, שקיפות והוגנות)

מטרת ניהול סיכונים היום בעסקים הנה לסייע בתהליך קבלת ההחלטות האסטרטגיות והשוטפות, בקידום פרויקטים ותהליכי שינוי וחדשנות, תוך השגת ערך מוסף לעסק והגנה עליו.

תהליך ניהול הסיכונים כולל 3 שלבים:

1. זיהוי ודירוג עוצמת הסיכונים הרלוונטיים לעסק בהתחשב בסביבה העסקית והרגולטורית הקיימת.

2. קביעת תכנית עבודה יישומית להפחתת הסיכונים הגבוהים

3. קביעת מנגנון התראות לזיהוי סיכונים בזמן החמרה או התממשות

תהליך ניהול סיכונים מבוצע באופן מחזורי, בד"כ תוך בחינה מדי רבעון של ההתראות והאירועים המתרחשים בעסק.

בעלי עסקים ומנהלי ארגונים המעוניינים לשפר ולייעל את תהליך ניהול הסיכונים שלהם מוזמנים ליצור קשר ואסייע בידם ו/או בידי מנהל הסיכונים שלכם לבנות תהליך יעיל וחסכוני שעובד בפועל.

בעלי עסקים ומנהלי ארגונים שעדיין אין בהם תהליך ניהול סיכונים ומעוניינים להגביר את החוסן של העסק או הארגון שלהם מוזמנים לפנות ולהסתייע בהליך המוצע על ידי, באופן יעיל וחסכוני.